27 | 05 | 2019

«БЕЗПЕЧНИЙ ІНТЕРНЕТ ТА МЕДІАГРАМОТНІСТЬ». Депутати ДПДР та лідери ДРРС «СТРІЛА» вчилися впевнено плавати в океані інформації

24 листопада до Центру позашкільної освіти Дарницького району завітали цікаві гості, втім, як і завжди цікаві.

Робоче засідання лідерів учнівського самоврядування, за традицією, розпочалося з виконання Державного Гимну України.

Діти разом з дорослими – гостями нашого закладу, керівництвом ЦПО, координаторами парламентських комітетів вшанували пам’ять жертв Голодомору в Україні 1932-1933 років хвилиною мовчання.

Лідери ДРРС «СТРІЛА», депутати ДПДР взяли участь у тренінгу «Медіаграмотність сучасної молоді». Цей інтерактивний захід спеціально організовано для учнівської молоді Києва та, зокрема, для лідерів учнівського самоврядування в рамках проекту «Безпечний Інтернет та медіаграмотність». Його презентація відбулася ще 31 жовтня в інноваційному парку «UNIT.Citу» і першими, хто долучилися до програми навчання цього проекту, стали лідери ДРРС «СТРІЛА» та Дитячий парламент Дарницького району.

Організаторами проекту виступили Департамент освіти і науки міста Києва спільно зі Службою безпеки України та за підтримки Всеукраїнського громадського центру «Волонтер». Захід організовано у рамках місяця кібербезпеки в Україні.

Проект спрямовано на формування в учнівської молоді навичок інформаційної безпеки під час користування соціально орієнтованими ресурсами мережі Інтернет.

Перед дітьми виступила начальник відділу позашкільної освіти Департаменту освіти і науки міста Києва Вікторія Ткаченко, вона наголосила на актуальності проблем з безпекового поводження дітей в мережі Інтернет і розповіла про основні завдання проекту та очікувані результати.

Також, про те, що небезпека в соціальних мережах та в Інтернеті в цілому останнім часом стали справжньою інформаційною проблемою розповів і головний спеціаліст відділу позашкільної освіти Департаменту освіти і науки міста Києва Олександр Сергєєв.

І Вікторія Ткаченко і Олександр Сергєєв наголосили у своїх меседжах, що найбільш уразливі в інформаційному просторі є саме діти. Вони не знають як перевіряти інформаційні джерела, вірять вирваним з контексту словам та не звертають уваги на факти.

Аби виправити цю ситуацію в Україні і було започатковано відповідний проект - «Безпечний інтернет та медіаграмотність».

Тренерка Всеукраїнського громадського центру «Волонтер» Вікторія Янковець довела дітям основну тезу тренінгу про те, що медіаграмотна людина – це та, яка вміє аналізувати інформацію, критично її оцінювати та самостійно робити правильні висновки.

Разом із своїми помічницями-волонтерками вони навчали дітей розпізнавати фейкові новини на реальних прикладах, а також закликали їх не ділитися у мережі особистою інформацією, аби не зашкодити собі та іншим.

Діти обговорювали і приймали єдині правила і порядок роботи з інформацією, створювали образ медіаграмотної людини, розробляли алгоритм організації і проведення навчально-консультативного заходу, обирали найкращі форму та метод проведення роз’яснювальної роботи з медіаграмотності у своїх закладах освіти.

Цікавими і повчальними були також виступи представників СБУ. Діти ставили їм багато запитань щодо відкритості та захищеності конфединційної, приватної інформації у соцмережах та месенджерах, як поводити себе вразі погроз, спроб маніпулювання, шантажу та примушення до якихось протиправних або небезпечних для власного життя дій. Отримали відповіді та корисні поради від фахівців з інформаційної безпеки.

За словами експерта з кібербезпеки СБУ Олександра, загрозу через Інтернет для Національної безпеки України в цілому та для окремої людини зокрема, у тому числі й для дитини, представляють не лише люди із злочинними намірами або які є психічно хворими, неадекватними, а й певні, спеціально створені групи в соцмережах, пабліки замаскованих спецслужб інших держав, зокрема Росії, яка вже кілька років веде гібридну війну проти нас. Це країна яка має багаточисельну «армію» бійців інформаційного фронту, з метою впливати на нашу свідомість та схиляти до антидержавних, протиправних дій тощо. Він зауважив, що українські школярі не раз потрапляли під вплив російської пропаганди, і дехто з них вже є учасниками кримінальних справ за поширення антидержавницької інформації, заклики до насильницьких дій, повалення конституційного ладу та спонукання до скоєння злочинів, суїцидів тощо.

Експерт з кібербезпеки СБУ зауважив, що наші «гібридні» вороги нині використовують соціальні мережі та Інтернет загалом для втручання у внутрішні справи України. За його словами, в Києві теж траплялися випадки залучення до цієї пропагандистської протиправної діяльності місцевих школярів. Отже, мета проекту «Безпечний інтернет та медіаграмотність» навчити дітей основам безпекового поводження в мережі, як розрізняти правду від брехні, як не піддаватися на провокації і не поширювати фейкову інформацію.

Інший тренінг цього дня на тему: «Як не загубитися у медіапросторі» провела головний редактор дитячої газети «Міст-М» інформаційно-творчого агентства «ЮН-ПРЕС» при Київському Палаці дітей та юнацтва Оксана Гаврилюк, а інтерактивний семінар «Піар»  - Анжеліка Досенко, доцент кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Київського університету імені Бориса Гринченка.

Експерти, використовуючи діалог з дітьми з елементами ділової гри, розібрали особливості сучасних мас-медіа, канали інформації та комунікацій, методи і способи збирання, обробки та донесення інформації, розповіли, як, застосовуючи друковану пресу, теле-радіоконтент, можна і потрібно впливати на аудиторію, формувати прогресивний, конструктивний інформаційний простір і об’єктивне уявлення про події навколо. Також роз’яснили основи рекламної діяльності, піару, яким чином написати ефективний рекламний текст та донести його до адресної аудиторії. Лідери спробували у командний спосіб створити власний комплекс PR-заходів для рекламування своїх закладів освіти.

Запрошені фахівці навчили дітей основам медіаграмотності, піару, як створювати пізнавальний контент і безпечно поводити себе у різних месенджерах, соціальних мережах та загалом в Інтернеті, а також як аналізувати інформацію, особливо отриману з всесвітньої мережі; вміти критично її оцінювати та самостійно приймати адекватні рішення щодо її сприйняття.

Аналогічні тренінгові заняття плануються провести у всіх закладах освіти Києва, в усіх обласних центрах України.

Інф. ПРЕС-Комітету Дитячого парламету Дарницького району

  • 01 1
  • 01
  • 05
  • 06
  • 07
  • 17
  • 18
  • 22
  • 28
  • 30
  • 33
  • 35
  • 40
  • 41
  • 44
  • 49
  • 57
  • 61
  • 63
  • 65
  • 66
  • 70

ВІТАЄМО З ДНЕМ НАРОДЖЕННЯ

Останні документи

Наказ ДРДА № 50 від 15.02.2019 Про відповідальність керівників щодо проведення обов'зкових медичних оглядів працівників закладів освіти району

Наказ ДРДА № 50 від 15.02.2019 Про відповідальність керівників щодо проведення обов'зкових медичних оглядів працівників закладів освіти району

Розпорядження ДРДА № 88 від 18.02.2019 Про закріплення за закладами загальної середньої освіти Дарницького району міста Києва територій обслуговування

Розпорядження ДРДА № 88 від 18.02.2019 Про закріплення за закладами загальної середньої освіти Дарницького району міста Києва територій обслуговування

Додаток до розпорядження ДРДА № 88 від 18.02.2019

Наказ № 31 від 11.02.2019 Про перенесення робочих днів у 2019

Наказ № 31 від 11.02.2019 Про перенесення робочих днів у 2019

Наказ РУО № 493 від 10.12.2018 Про проведення конкурсу на вакантні посади педагогічних працівників Інклюзивно-ресурсного центру № 2 Дарницького району м. Києва

Наказ РУО № 493 від 10.12.2018 Про проведення конкурсу на вакантні посади педагогічних працівників Інклюзивно-ресурсного центру № 2 Дарницького району м. Києва

Наказ від 05.09.2018 № 366 "Про призупинення функціонування дошкільного навчального закладу "Монтессорі-сад"

Наказ від 05.09.2018 № 366 "Про призупинення функціонування дошкільного навчального закладу "Монтессорі-сад"

Розпорядження від 14.08.2018 № 557

Розпорядження від 14.08.2018 № 557