23 | 11 | 2020

ОСВІТНІ ІННОВАЦІЇ ЗАДЛЯ ГРОМАДЯНИНА НОВОЇ ГЕНЕРАЦІЇ

Або, дещо про ігрові технології у практиці роботи закладів освіти Дарницького району.

Ми мріємо жити в розвинутій, дружній державі, яка надає всі можливості для розвитку та самореалізації своїх громадян, а запорукою успіху цього є наші діти, їх всебічний розвиток та набуття ними необхідних лідерських навичок, освітнього, професійного та життєвого досвіду.

Діти – це не тільки наше майбутнє, а й наше сьогодення. Ми несемо відповідальність за них адже, від того, що ми даємо їм зараз, який приклад, багаж знань, на яких моральних цінностях виховуємо, залежить те, що вони створюватимуть у майбутньому: яку сім’ю, суспільство, країну.

Створення максимально сприятливих умов та можливостей для їхнього розвитку, формування і навчання їх як активних особистостей – це спільна справа та соціальна відповідальність кожного громадянина - власника бізнесу, керівника, педагога тощо. Від нашого спільного бачення та організованих дій у цій справі залежить те, наскільки завтра розквітне Україна.

З 2015 року тренінгова компанія «Академія гри» працює у напряму розвитку особистих соціально-психологічних якостей дорослих людей за допомоги такого інноваційного психологічного інструменту, як трансформаційна гра (Т-гра).

Щороку на наші заходи: семінари, тренінги, практикуми та ігрові сесії, окрім дорослої аудиторії потрапляли й підлітки, яким було теж цікаво дізнатися про ці ігрові технології.

Ми, у свою чергу, почали спостерігати за тим, як змінюються взаємовідносини у їхніх родинах, вивчати позитивні впливи трансформаційних ігор на ці відносини, на покращення мікроклімату у сім’ях, що їх практикували, вивчали та самовдосконалювалися за допомоги наших ігрових технологій.

Зазначимо, що тренінгова компанія «Академії гри» впроваджує авторські ігри, розроблені її керівником та засновником Костянтином Галюком (бізнес-тренер, коуч, педагог психолог, ігротехнік, ігропрактик) у різні сфери бізнесу. Він особисто та разом із своїми однодумцями навчає персонал адаптувати ігри під різні потреби компанії, моделювати реальні ситуації та знаходити шляхи розв’язання різних бізнес-проблем, за єдиною запатентованої в Україні технологією Smart Game.

Відповідні ігрові навчання у 2018-2019 роках уже пройшли у декількох провідних компаніях України – зокрема: «Київстар», «Ernst & Young», «ОТП Банк» та деяких інших, менеджмент яких, впровадив у роботу і у розвиток свого персоналу зазначені ігрові технології.

Під час багатьох фестів, у тому числі Фестивалю трансформаційних ігор «HappуTime», який увійшов до Книги рекордів України (встановивши рекорди у декількох номінаціях: максимальна кількість учасників ігор; максимальна кількість проведених Т-ігор за один день; максимальна кількість майстрів і авторів Т-ігор у цій події), фахівці «Академії гри» звернули увагу на те, що до участі в іграх, зокрема до гри «Goal Makers» («Цілетворці»), активно долучаються не тільки дорослі, а й діти - підлітки, хлопчики і дівчатка старшого дошкільного та молодшого шкільного віку – діти учасників та відвідувачів Фестивалю.

Молоді учасники Фестивалю грали з великим захопленням і зацікавленістю, ведучі ігор допомагали їм освоїтися, отримати нові знання, набути певного ігрового досвіду.

Від заходу до заходу дітей ставало все більше. Батьки наймолодших та найактивніших гравців все частіше зверталися до «Академії гри» з проханням розробити таку гру, яка б допомагала розв’язувати основні соціально-психологічні проблеми дітей 5-10 років – адаптації в колективах, набуття впевненості у себе, безпечної соціалізації, адекватного сприйняття себе та оточуючих, яка б сприяла розвитку їхнього соціального та емоційного інтелекту, налагодженню дружніх комунікацій з однолітками, вільних від насильства та булінгу.

Отже, наприкінці 2018 року фахівці «Академії гри» та спеціально запрошений дитячий психолог почали розробку нового продукту, який згодом народився та отримав назву – «Сила всередині» (Power Inside). Кожний, хто бере участь у цій грі, стає дійовою особою чисельних сюжетних ліній та подій, що відбуваються з казковими героями, і саме на їх прикладі він вчиться знаходити вихід із різних ситуацій.

«Сила всередині» (Power Inside) була протестована на практиці, в індивідуальній та груповій роботі дитячих психологів. Вона продемонструвала високу результативність і ефективність, як специфічний інструмент індивідуальної та групової роботи з дітьми різного віку та увійшла в рекомендаційні, методичні матеріали Міністерства юстиції України, як один із інструментів запобігання (профілактики) та протидії булінгу (цькуванню) у дитячому, підлітковому середовищі.

Під час презентації Т-ігор для фахівців сфери освіти району, що відбулася за ініціативи директорки Центру позашкільної освіти Вікторії Бекещенко та за максимального сприяння начальника управління освіти Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації Євгенії Списовської, було запрошено власника «Академії гри» Костянтина Галюка, провести демонстрацію гри Power Inside та інших розробок для директорів шкіл та садочків району.

Влітку 2019 року відбувся «Серпневий пікнік педагогічних ідей» - майданчик для ознайомлення керівників закладів освіти Дарницького району з інноваційними педагогічними підходами, зокрема, з можливостями для розвитку дітей та підлітків шляхом застосування психологічних та коучингових ігор. Під час роботи майданчику активні учасники мали змогу особисто пограти, відчути на собі глибину цього психологічного інструменту, позитивно оцінити його, як результативний спосіб вирішення індивідуальних запитів при груповій роботі та раціональному і корисному використанні часу.

Після демонстрації трансформаційних ігор для менеджменту шкіл прийшла черга головної аудиторії – дітей, учнівської молоді.

В середині вересня 2019 року лідери учнівського самоврядування району: депутати Дитячого парламенту та представники Дарницької районної ради старшокласників «СТРІЛА» взяли участь у виїзному навчальному семінарі - практикумі.

Захід пройшов у мальовничому місці - на базі позаміського дитячого табору оздоровлення та відпочинку «Зміна», що знаходиться у лісі на Київщині. Організувало проведення цього, справжнього лідерського фестивалю, знову ж таки Дарницьке районне управління освіти під фаховим керівництвом Списовської Євгенії Іванівни. Варто зазначити, що завдяки постійній підтримці начальника РУО цікавих ініціатив, які генеруються дітьми - лідерами учнівського самоврядування, такі виїзні навчальні семінари та практикуми стали вже традиційними і організовуються не перший рік.

Одним із цікавих і яскравих заходів насиченої програми виїзного семінару був навчальний ігровий практикум, організований і проведений у форматі міні-фестивалю «Академія гри».

Модератором цього дійства виступив власник «Академії гри» Костянтин Галюк. Йому допомагали 13 спеціально навчених ведучих ігор – ігропрактиків, які провели багато захоплюючих трансформаційних, коучингових, психологічних, навчальних, економічних, ділових та бізнес-ігор.

Команда ігропрактиків ознайомила учасників заходу з правилами ігор та деякими ігровими технологіями, провела багато ігрових сесій зі всіма бажаючими. Кандидат педагогічних наук, заступник декана Інженерно-педагогічного факультету, доцент Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова Тетяна Чернова, зі своїми креативними помічниками, прикрасила ігровий міні-фестиваль проведенням цікавого інтелектуального та активного квесту «Від ідей - до дій».

Лідерам учнівського самоврядування дуже сподобалася ігропрактика і вони виступили з ініціативою долучити до трансформаційних ігор своїх батьків, у рамках проекту інтегративного практикуму «Батьки +», започаткованого у ЦПО Дарницького району та підтриманого районним управлінням освіти.

Черговий, уже третій інтегративний практикум відбувся 13 жовтня 2019 року на базі ЦПО. Метою практикуму стало налагодження більш конструктивної комунікації і взаєморозуміння між батьками та їхніми дітьми, між учнівською спільнотою, батьками та педагогами шляхом ігротерапії, яку провели Костянтин Галюк з командою ігропрактиків «Академії гри».

Батьки та діти мали можливість обрати собі трансформаційну гру за своїм бажанням. Граючі, і дорослі, і діти набули певних знань та досвід, впевненість у себе і свої сили, навчалися логічно мислити, приймати зважені, обдумані рішення, а у цілому, приємно та корисно провели дозвілля. Протягом всього заходу педагоги Центру позашкільної освіти допомагали його учасникам відчувати себе легко і невимушено у комфортній, неофіційній, теплій обстановці.

Відчуваючи зацікавленість Т-іграми з боку дитячої, учнівської, батьківської та педагогічної аудиторій, фахівці – ігропрактики задалися питанням: як зробити так, щоб трансформаційна гра стала звичним явищем у закладах освіти? А для цього потрібно лише бажання адміністрації шкіл та щоб відповідні знання, навички, вміння та якості ігропрактика здобули ті, хто щодня працює з учнями – вчителя, вихователі, педагоги, психологи.

Саме для них, за сприяння Дарницького районного управління освіти та за підтримки ЦПО у січні 2020 року відбулася зустріч-практикум з делегацією фахівців «Академії гри» на чолі із Костянтином Галюком. Під час зустрічі працівники закладів освіти району мали змогу ознайомитися з правилами ігор, особисто стати учасниками ігор «Power Inside» та «Goal makers», поставити запитання ігропрактикам, зрозуміти, що саме є першочерговим у впровадженні Т-ігор в освітній процес.

Справа була за малим, але найскладнішим. У березні 2020 року Дарницьке районне управління освіти забезпечило майже кожен заклад середньої освіти району комплектом гри «Power Inside», тим самим давши зелене світло процесу масштабного впровадження Т-ігор у практику освітнього, позаурочного процесу.

Протягом квітня 2020 року, незважаючи на виклики та складнощі карантину, Костянтин Галюк особисто провів два інтенсивні дводенні навчальні тренінги онлайн з психологами, соціальними педагогами закладів освіти Дарницького району з метою ознайомити їх з особливостями Т-ігор, умовами їх організації та проведення, навчив методиці проведення, фасилітації та модерації Т-ігор уже в якості ведучих, ігропрактиків.

Протягом двох днів (по сім годин поспіль !) педагоги та психологи набували знань, умінь та навичок організовувати та проводити, у тому числі і дистанційно, розвиваючі трансформаційні ігри.

На думку більшості фахівців, які добровільно опанували такі передові ігрові, розвиваючі технології, неформальні методи роботи з дітьми, за принципом «навчати – граючись», сприяють різноплановим цілям педагогів і психологів: спостерігати, виявляти, вивчати, корегувати, налаштовувати, допомагати, попереджати. Завдяки набутим знанням, психологи та педагоги отримали можливість безпосередньо почати впроваджувати, практикувати проведення Т-ігор, навіть дистанційно, не чекаючи завершення карантину.

Вищезгадані ігрові технології адаптовані до участі як дітей, так і дорослих, з різним коефіцієнтом інтелекту,їх з успіхом можна застосовувати для профілактики такого ганебного явища як булінг, вони можуть бути запропоновані для проведення не лише соціальним педагогам і психологам закладів освіти району, а й учнівській спільноті, лідерам учнівського самоврядування, їх батькам, педагогічним колективам.

Впровадження такого експерименту стало можливим, завдяки партнерським стосункам Дарницького ЦПО з компанією «Академія гри» у особі її засновника та власника Костянтина Галюка - розробника ігор, а також за сприянням та усілякої підтримці Дарницького РУО і особисто її очильниці Євгенії Іванівни Списовської, яка стала справжнім провідником досягнень нових горизонтів освітніх інновацій у практиці роботи закладів освіти району.

Застосування ігрових технологій у закладах освіти є позитивним, прогресивним елементом освітнього процесу, є одним із ефективних інструментів у нашій спільній справі – створенні інтелектуального підґрунтя для перспективного майбутнього наших дітей, вихованні громадянина нової генерації.

  • 01
  • 02
  • 03
  • 04
  • 05
  • 06
  • 07
  • 08
  • 09
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

Інф. Прес-центру

ВІТАЄМО З ДНЕМ НАРОДЖЕННЯ

Останні документи

Наказ ДРДА № 263 від 14.09.2020 Про проведення атестації педагогічних працівників Дарницького району міста Києва в 2020-2021 навчальному році

Наказ ДРДА № 263 від 14.09.2020 Про проведення атестації педагогічних працівників Дарницького району міста Києва в 2020-2021 навчальному році

Розпорядження ДРДА від 15.07.2020 № 466 Про внесення змін у додаток до розпорядження ДРДА від 14.02.2020 № 144 Про закріплення за закладами загальної середньої освіти Дарницького району міста Києва територій обслуговування

Розпорядження ДРДА від 15.07.2020 № 466 Про внесення змін у додаток до розпорядження ДРДА від 14.02.2020 № 144 "Про закріплення за закладами загальної середньої освіти Дарницького району міста Києва територій обслуговування"

Наказ ДОН від 25.05.2020 № 83 «Про відновлення освітнього процесу у приміщеннях закладів освіти м. Києва та режим їх роботи пілся зняття карантинних обмежень

Наказ ДОН від 25.05.2020 № 83 «Про відновлення освітнього процесу у приміщеннях закладів освіти м. Києва та режим їх роботи пілся зняття карантинних обмежень

Розпорядження Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації № 306 від 09.04.2020 Про внесення змін у додаток до розпорядження Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 14.02.2020 № 144

Розпорядження Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації № 306 від 09.04.2020 Про внесення змін у додаток до розпорядження Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації від 14.02.2020 № 144

Розпорядження №144 від 14.02.2020 Про закріплення за закладами загальної середньої освіти Дарницького району міста Києва територій обслуговування

Розпорядження №144 від 14.02.2020 Про закріплення за закладами загальної середньої освіти Дарницького району міста Києва територій обслуговування

Наказ РУО № 316 від 14.11.2019 Про перенесення робочих днів у 2020 році

Наказ РУО № 316 від 14.11.2019 Про перенесення робочих днів у 2020 році